Jde firmě Tarmac o bezpečnost dětí nebo o vlastní renomé?

Archiv
Verze pro tisk |

Asi i proto se u nás po roce 1989 tento druh reklamy už moc neujal. Tím víc udiví, že někdo se něčemu takovému podvolí dobrovolně a použije k tomu dokonce malé děti.


4.března přinesly deníky Bohemia (nebo jen jejich českolipská mutace?) velký, zhruba třetinu titulní strany zabírající barevný snímek dětí z jisté mateřské školy, se žlutými reflexními vestami a velkým nápisem „Tarmac“ na těle. V popisce ke snímku se píše, že firma s tímhle nápadem přišla proto, aby se zlepšila bezpečnost dětí pohybujících se po ulicích. Dejme tomu. Ale proč hned to nápadné, pěkně z dálky viditelné firemní logo? Bez něho by snad ty vesty svou signální funkci neplnily? Jde víc o bezpečnost dětí, nebo o to, aby nikdo nebyl na pochybách, kdo že se tak pěkně stará?


Jistě, vesty něco stojí. Ale kolik by asi stála placená reklama výše uvedeného rozsahu, umístěná na titulní straně jednoho z nejčtenějších (ne-li vůbec nejčtenějšího) deníku? Zvlášť, kdyby se tam musela x-krát opakovat, protože děti budou tuhle mobilní reklamu Tarmacu nosit po městě asi hodně dlouho.


Firma Tarmac je přinejmenším na Českolipsku nechvalně proslulá svým necitlivým vztahem ke krajině. Před nedávnem dokončila téměř totální likvidaci kopce Tachov v jinak líbezné krajině Máchova kraje a nyní plnou parou pracuje na bourání Maršovického vrchu tamtéž. Není divu, že se proti tomu lidé začínají ozývat, dokonce snad má vzniknout občanské sdružení, které se chce proti tomu bránit.


A tak si myslím, jestli snad uvedená aktivita (a ne jediná toho druhu) není tak trochu snahou firmy vylepšit si, a ještě co možná co nejlevněji, své renomé. Bylo by to odsouzeníhodné, už kvůli zneužití těch dětí, které se pochopitelně z „dárku“ radují. Ve svém věku totiž sotva mohou chápat veškeré souvislosti. Ale paní ředitelka by si je uvědomovat mohla. Už proto, že se její školka hlásí k těm, které kladou zvýšený důraz na výchovu svěřených dětí k ochraně přírody.

Nahoru