Křížem krážem Českolipskem 5

Verze pro tisk |

Potěmkin by se v Kuřívodech mohl inspirovat. Hovory o kundě. Nocleh na Mácháči. Kde mají malinové pivo a největší langoše? Video a mapa.

Den druhý (9. srpna 2011 – úterý)

15,40 (107 km) Kemp Preciosa u Máchova jezera

Dopoledne step jako v Rusku, nyní vlny jako u moře, surfaři, parníky. Dvacet kilometrů od domova a pocity, jako když jsem projel půlku světa. Zkouším rohozecké malinové pivo.

Z Kuřívod jsme stále jeli po pětadvacítce, pohoda, skoro nebylo potřeba šlapat. Bolavé koleno si trochu odpočalo. Nejprve jsme se však zastavili u muzea pyrotechnického průzkumu, ale stále bylo zavřeno. Vrátili jsme se do centra obce, abychom zjistili, že informační centrum funguje každý den … kromě úterý. Nakonec jsme na jedné vývěsce zjistili, že muzeum je otevřeno jen o víkendech. Kuřívody, to je taková Potěmkinova vesnice s rozlohou skoro stejně velkou, jako má Praha.

Před muzeem pyrotechniků

Zastavili jsme u jednoho výhledu na Bezděz skrze borovice a pak až u Břehyňského rybníka. Trochu nás štvaly houby … že jich bylo tolik a nám to bylo k prdu. Trsy lišek, klouzků. Občas bedla. V košících houbařů jsme zahlédli i křemenáče. Navíc je evidentně brusinkový rok, aspoň v lesích za Břehyní.

V lesích u Břehyně

Bezděz za Borovicemi

Bezděz od Břehyně

Radkovi se dnes už dál nechce, takže zůstaneme u Mácháče. Přes množství školních výletů, které jsem absolvoval, jsem u Velkého rybníka nikdy nespal. Jen jsme se včera cenově namlsali. Vyptávat jsme se začali na Borném – nejlevnější lůžko bylo za tři sta. Dali jsme si limit dvě stě. Vedle chtěli za chatku dokonce 670 korun. Skončili jsme zde v Preciose, kde nám sličná servírka dala číslo na majitele sousedního kempu. Ten se zeptal, kolik jsme ochotni dát. Na čtyři stovky za čtyřlůžkovou chatku kývnul. Možná jsem mohl hrát ještě větší socku. Teď jsem zjistil, že sličné servírky jsou dvě a navíc vypadají úplně stejně.

Máchovo jezero též zvané Velký rybník nebo Velký Dokeský rybník (německy Großteich nebo Hirschberger Großteich) je největší rybník v Libereckém kraji a osmý největší v České republice. Je to třetí největší český rybník, který leží jinde než v Jihočeském kraji. Rozkládá se v nadmořské výšce 266 m, má rozlohu 284 ha. Dosahuje hloubky 12 m.

Zdroj: http://cs.wikipedia.org/

Video z druhého dne

21,00 (126 km) Kemp Preciosa u Máchova jezera

Nějak se nám tu zalíbilo, tak jsme v Preciose zpět. Před chvílí jsem spořádal největší langoš v životě, údajně pravý maďarský. 230 g za 38 korun.

Když jsme tu byli poprvé, vítr zesílil a hlavně začalo pršet. Z jednoho piva tak byla piva dvě. Potom jsme se ubytovali v Karolínce. Máme obr chatku s kuchyňskou linkou, verandou i venkovním posezením hned za rákosím. Radek se chystal natáhnout, ale podařilo se mi ho vytáhnout ještě na chvíli do terénu. Vypravili jsme se za keškou do Splavů. Poněkud jsme si to ztížili, když jsme vyrazili přímo za šipkou a museli tři sta metrů před cílem zdolávat i skály a pískovcové útesy nad vodou.

Chatička v Preciose

Mácháč hned po příjezdu

Po odlovu jsme se na pár hodin rozešli. Zatímco Radek se vrátil odpočívat, já si Mácháč objel. Na dokské pláži mě dostihla vydatná přeháňka, tak jsem vyhledal útočiště pod jedním z deštníků. Stejný nápad měla i Míša, provozovatelka lanového centra. Jsem poměrně plachý, určitě více, než bych si přál, takže bych se za normálních okolností neseznamoval. Ale tohle nejsou normální okolnosti – tohle je cesta za poznáním. Oslovil jsem ji, a tak jsme kecali ještě dlouho poté, co přestalo pršet. Zajímala se o zen budhismus, takže jsme se dostali i ke kundě jako symbolu. Moc jsem tomu nerozuměl, ale nechal jsem ji vymluvit. Více jsme si pokecali o drogách nebo holotropním dýchání. Zajímalo mě, jak jde podnikání. Samozřejmě nic moc v tomhle počasí, ale i během deště se přišli lidi aspoň zeptat, kolik lezení stojí.

Kola do chatky!

Rovnou za šipkou

Duha nad zátokou

Cestou zpět se objevila nad zátokou krásná duha.

Aerodynamiku jelena prověří jen zelená … dali jsme na zahřátí švestku z Božkova. Ale tím už končíme. Tak nějak padáme na ústa. Sprcha je otevřená jen do deseti a ještě před chvílí u ní byla fronta. Více zase ráno.

Mapa druhého dne

Kunda může být:

synonymum pro slovo píča, resp. vulva

v geografii

Kunda – město v Estonsku
    Kunda (řeka) – estonská řeka
    Kunda (vesnice) – vesnice v Estonsku
    Kunda (etnikum) – etnikum žijící na hranicích Zimbabwe
    Kalai Kunda nebo též Kalaikunda – letiště v indickém státě Západní Bengálsko (22°21′ s. š., 87°13′ v. d.)
    Kunda – čínské letiště u Šanghaje; za čínsko-japonské války (1937–1945) bylo jedním z hlavních japonských letišť v oblasti.
    PA-61 Kunda – soukromé letiště v Pensylvánii (40°10′ s. š., 75°27′ z. d.)

v kultuře

Kunda – jméno kováře, který daroval Buddhovi jídlo, jehož následkem údajně Buddha zemřel
    Touré Kunda – senegalská hudební skupina

Zdroj: http://cs.wikipedia.org/

Komentáře

Re: Křížem krážem Českolipskem 5

Nepochopitelně si zapomněl na tu nejdůležitější symbolickou souvislost s indickým výrazem KUNDALÍNI důležitým pro tantrickou a esoterickou tradici a praxi tzv. kundalíni yógy
Zajímavá je taky souvislost s tibetským TUMMO, které je ekvivalentem sanskrtského CANDÁLÍ a údajně označuje ženskou zuřivou divokost, resp. vnitřní ženskou sílu. Podle Wikipedie spolu všechny tři výrazy souvisejí - KANDÁLÍ je odvozené od TUMMO (podle výslovnosti), a z toho pak vychází KUNDALÍNI.

Re: Křížem krážem Českolipskem 5

To mi budeš muset jednou vysvětlit, ale bojím se, že mé přírodovědné vzdělání mě v tomto případě táhne úplně jiným směrem.

Jestli mě paměť neklame, tak v 80. letech hrával za Kamerun(možná Nigérie) hráč se jménem Kunde Onanu.

Re: Křížem krážem Českolipskem 5

Příjemnější diskuse než o Sochorovi. I když ta je rovněž poučná.

Přírodovědecký = vědoucí o přírodě - samiččí vnitřní síla je určitě něco, co nikdo toužící poznat přírodu nemůže opomíjet. Příroda má přece i svou energetickou, psychickou a vědomou stránku.

Re: Křížem krážem Českolipskem 5

Určitě, snažím se tuto sílu poznávat co nejčastěji. Důležité je, aby subjekty spolupracovaly.

Zdravím na cestách. Protože tvořím většinu článků na cs-Wikipedii o okresu Česká Lípa, každý týden vyrážím po značených cestách všechna ta místa fotografovat, protože heslo bez fotky je poloviční. A o to raději mám vaše povídání z cest, stejné věci vidíte z jiného pohledu a občas jste i jinde, než jsem byl já. Paráda. Možná se někdy potkáme, je pořád co na Českolipsku objevovat.

Re: Křížem krážem Českolipskem 5

Doporučuji Vám stránky Petra Randuse ,tam je o českolipsku mnohé.Asi nejobsáhlejší práce

Dáte Českolipsko pak Vlastivěda,jsou k tomu i fotografie.